Zapomniana sztuka zabawy

Twoje dziecko przychodzi do domu i jest pełene energii . Zadania domowe są do odrobienia , masz pracę do zrobienia ,pranie czeka , i czujesz się tak, jakby dziecko miało zniszczyć dom jak tornado. Nasze społeczeństwo stało się tak szybkie wielozadaniowe, że zabawa już nie wydaje się naturalna dla dorosłych i dzieci , nie mówiąc już, żeby wydawała się ważna .

Wiele szkół wyeliminowało godziny zabawy, które dzieci miały podczas przerw, aby dodać więcej czasu na przygotowanie do testów. W związku z tym, w wielu domach zmniejszono czas pozaszkolnych zajęć sportowych i czas zabawy z dziećmi z sąsiedztwa, aby zrobić miejsce dla zadań domowych i korepetycji. Jednak ważne jest, aby włączyć zabawę do codziennych czynności twojego dziecka.

Czym dokładnie jest zabawa?

Wielu rodziców i opiekunów przyznaje się, nie wie jak bawić się lub czują się jakby nie bawili się właściwie z ich dziećmi . Aby zaangażować się w zabawę ze swoimi podopiecznymi, rodzice i opiekunowie powinni rozważyć definicję zabawy. Nie ma dobrych lub złych odpowiedzi na to i zachęcam do poświecenia minuty podczas czytania tego artykułu, aby zatrzymać się i zapisać swoją definicję przed dalszą lekturą.

Dobra, skoro juz masz swoją definicję, podzielę się z wami, definicją Oxfordu, zabawa to : czasownik , bawić siebie , sport, igraszki , lub zanurzyć się w grze . Moja definicja, jako psychologa praktykuje terapię zabawową, to: zabawa jest to praca dziecka, gdzie zabawki są wykorzystywane jako narzędzia – u dzieci to ma być czynność wypełniona przyjemnoscią .

„Dobre zabawki „

Wiele rzeczy można się nauczyć zrozumiejąc zabawę, jak np. dwie różne kategorie ( rekreacyjna/luźna i zorganizowana/synowska zabawa) oraz cztery typy rozgrywki (ciekawe, konstruktywne, twórcze i fizyczne). Dobre zabawki są istotną kwestią do dyskusji, bo „dobre zabawki” to nie ostatni XBox lub mini-motocykl.

Zabawki muszą być w stanie zmieścić się w małych rękach, być trwałe, być manipulowalne i odwoływać się do zmysłów Jako rodzic zadaj sobie pytanie „Będę bawić się tym? „ Jeśli odpowiedź brzmi „nie” lub „nie jestem pewien”, to tego nie kupuj.

Drogie zabawki to nie zawsze jest odpowiedź, a czasami zabawne może byś własnoręczne zrobienie zabawki. Na przykład tworzenie własnej kołatki przez wypełnienie butelki koralikami odwołuje się do trzech zmysłów dziecka, a także pozwala na proces tworzenia i dumy z własnoręcznie stworzonych zabawek. Zabawki mogą być wykonane z przedmiotów codziennego użytku, takich jak kartony, rolki ręczników papierowych i produktów do pieczenia (do tworzenia rzeczy takich jak śluz i ciastolina).

Należy pamiętać, że nie zawsze jest jeden poprawny sposób robienia czegoś. Odkryłem, że ta myśl jest jedną znajtrudniejszych do zaakceptowania przez rodziców, ponieważ powoduje nieład, a wiele ludzi nie lubi nieładu. A ponieważ zabawki dostarczane są razem ze wskazówkami i instrukcjami, które prowadzą wiele ludzi do przekonania, że jest to jedyny sposób korzystania z tych zabawek i gier. Informacja, że można przestać dbać o realizm podczas angażowania się w zabawę z dzieckiem jest jednym z najlepszych doświadczeń, jakie można uzyskać. Co szkodzi wykorzystać wolne miejsce do zabaw na stole lub na ścianie, zamiast na dywanie? Dlaczego nie można lalce założyć jednej skarpetki i dwa różne buty?

Dzieci uczą się i dojrzewają poprzez zabawę i zaczyną czuć się ograniczony oraz, ze nie mogą zadowolić swoich rodziców, jeżeli rodzice nie mogą odpuścić potrzeby doskonałości i prawidłowego stosowania zabawek. Jeżeli gra lub zabawka jest odpowiednie do wieku i można się niej czegos nauczyć, na przykład gra pamięciowa, która zachęca do uczenia się alfabetu lub liczb, to naucz dziecko w nią grać, jednak bądź otwarty na umożliwienie innych rodzajów gry, gdzie każdy może zmienić zasady, aby odwoływać się do każdego indywidualnie.

Ostateczna wskazówka, którą mam dla rodziców to, aby nie prowadzić podczas zabawy. Dzieci nieświadomie kopiują dorosłych i starsze dzieci podczas gry i mają zwyczaj nie zawsze użyć swojej wyobraźni, jeśli ta możliwość jest ograniczana. Chciałbym zachęcić was, jako rodziców, do powstrzymania się od wydawania opinii, nawet jeśli dziecko tego chce. Na przykład, jeśli dziecko pyta matkę czy powinna pomalować drzewa na niebiesko lub zielono, matka powinna zapytać córkę, który na kolor chciałaby pomalować drzewa i zachęcić do własnego wyboru. Dzieci zadają pytania takie jak te, ponieważ zgoda rodziców jest dla nich ważna. Ważne jest, aby przypomnieć sobie, że dziecko już wie na jaki kolor chce pomalować drzewa, ale chce się upewnić, że rodzic się zgadza albo w przeciwnym wypadku nie podąży za swoim orginalnym instynktem.

Pozwalając twoim zahamowaniom odejść i planując czas zabawy z dziećmi, można zwiększyć swoją bliskość i zachęcać wyrażania siebie. Czasami można się czegoś nauczyć poprzez zabawę dziecka, czegoś co ci nie powiedziało. Proszę pamiętaj, że dzieci spędzają większość dnia podczas zorganizowanych zajęć edukacyjnych, więc ważne jest, aby bawić się w domu przed odrabianiem lekcji. Poświęć czas, aby bawić się jako dorosły również z innymi dorosłymi. To zwiększy twoją energię i uznanie dla zabawy dziecka.

Przetłumaczono z:
http://www.education.com/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>